Drnsné ráno opilcovo, tak hrozný to nebylo, ale ten vrchní byl nějakej divnej…

První zastávkou šestého dne byla Liepaja.

Liepaja – město bylo založeno ve 13. století livonským rytířským řádem. V 19. století nastává opravdový rozkvět města díky prohloubení nezamrzajícího přístavu vybudováním železnice.

Jednou ze zajímavostí je, že odtud vede podmořský kabel do Kodaně. Můžete si zde na místním trhu zakoupit sekané máslo a nebo jako my okurky – močáky.

Přesouváme se na periférii Liepaji – Karosta, nedokážu popsat pocit ….ocitli jsme se na místě plných baráků po sovětské armádě, kde v centru sídliště stojí krásný pravoslavný chrám st. Nicolaj. Dlouho se nezdržujeme, nemáme strach, ale dýchá to tu něčím, po čem člověku naskakuje „husí kůže“ po těle.

Navštěvujeme ještě věznici, kde vyfasujeme osobního bachaře a vstupujeme do bývalé vojenské věznice ve které je možné za určitý obnos i přespat (na dřevěné podlaze, vyzkoušet si pouta a vězeňské nástupy). Výklad jsme si nechali podat, pro větší autentičnost, v ruském jazyce.
Cena 2,- Lvl / cca 90,-Kč osoba.

Nasedáme do aut a snažíme se pětikilometrovou spojkou najet na hlavní silnici směr Ventspils, ale po půl kilometru to pro velký počet ještě hlubších děr vzdáváme, auta otáčíme a tříkilometrovou rychlostí objíždíme město (nedokážeme pochopit, že tady můžou jezdit i auta…). Po zdolání taxisových příkopů, jedeme do přístavního města Ventspils.

Ventspils – nejrušnější lotyšské přístavní město. Kurské osídlení, 1244 založení místního hradu livonským rytířským řádem. Ve starém městě najdete architekturu z 18. století. Na jihu města leží Přímořský skanzen, se sbírkou rybářských lodí, kotev a dalších námořnických potřeb.

Po prohlídce města nasedáme do aut a míříme do hlavního města Rigy, zatím ještě nevíme kde složíme hlavy, víme jen, že čím více se blížíme severu, den je podstatně delší.

Projíždíme Jurmalou a nás napadlo tady zakotvit, našli jsme kemp Nemo.

Jak jsem vychvaloval kemp na Kurske Kose, toto byl pravý opak…sociálka růzých vůní, nevalné barvy a v kempu se večer vměstnalo přinejmenším třináct kempařů na jeden metr čtverečný….

Kemp Nemo Kemp NemoJurmala – Lotyšsko

Moje hodnocení:
Cena za ubytování: 4 osoby – 15,- Lvl. / cca 650,- Kč
Sociální zařízení: zdarma – teplá voda (jak kde) – hodnocení
Celkový dojem kempu –

Oddo(čím více hvězdiček, tím vyšší hodnocení)